Home Page Image



 



Inkoopmanagement

Er zijn twee momenten waarbij een externe inkoopmanager binnen uw organisatie van belang zou kunnen zijn.
Het eerste moment is indien u besluit om inkoop volledig te implementeren binnen uw organisatie, tenminste indien dat nog niet het geval is.
Het tweede moment is een analyse laten maken van het reeds opgestelde inkoopbeleid en de daaraan gekoppelde inkoopprocessen.


Toegevoegde waarde? Kritisch meedenken!
De toegevoegde waarde van ons inkoopmanagement:
Wij kijken als eerste naar uw organisatie. Wat is de bedrijfscultuur. Is inkoop écht als een volwaardig bedrijfsonderdeel geaccepteerd? Kunt en/of wilt u binnen deze bedrijfscultuur de inkooptechnische grenzen opzoeken? Middels een concrete vraagstelling analyseren wij waar u met inkoop naar toe wilt. Kritisch meedenken schuwen wij daarbij niet.
Ook analyseren wij het leveanciersmanagement-beleid. Sluiten de leveranciers wel aan bij uw bedrijfscultuur en bedrijfsstrategie? En vanzelfsprekend kijken wij in hoeverre de commerciële aspecten van inkoop gewaarborgd zijn.

Inkoopvisie
Met de verkregen informatie starten onze interims met het ontwikkelen van een inkoopvisie, een strategie en een beleid. Op maat gesneden voor uw organisatie. De prachtig ontwikkelde inkooptheoriën laten we dus in 1e instantie even links liggen. Wij gaan uit van de praktijk. En daar valt ook bijvoorbeeld het vraagstuk centraal, decentraal of een combinatie daarvan onder.
 
 
   
  Updated: 15-10-2007 18:34